۱۳۸۶ بهمن ۲۸, یکشنبه

فراكسيون ايرانيان خارج از كشور در ارزيابي جشنواره فيلم فجر بيانيه داد



در بخش «تجلي اراده ملي»؛

فراكسيون ايرانيان خارج از كشور در ارزيابي جشنواره فيلم فجر بيانيه داد

خبرگزاري فارس: فراكسيون ايرانيان خارج از كشور براي قضاوت در بخش «تجلي اراده ملي»، در ارزيابي جشنواره بيست و ششم فيلم فجر بيانيه داد.

به گزارش خبرگزاري فارس، فراكسيون ايرانيان مقيم خارج از كشور هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در ارزيابي فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر بيانيه داد.
بنا بر اين گزارش، در بيانيه هيئت داوران فراكسيون ايرانيان خارج از كشور در بخش «تجلي اراده ملي» آمده است: آنچه در كليت اين سينما، فارغ از خلاقيت‌هاي فردي سازندگان فيلم قابل توجه است، روح ايراني فيلم است، جوهره و اصالتي كه تنها از باور و نگاه يك ايراني با همه پيشينه گذشته و آرمان‌هاي آينده‌اش در فيلم تجلي مي‌يابد و آنچه اين مفهوم را تجسم مي‌بخشد و عيني مي‌سازد، پندار و كردار و گفتار شخصيت‌هاي ايراني داستان و تعامل رفتار آنان با يكديگر در بستر داستاني است كه به مدد تكنيك و ابزار ثبت و ضبط و آنگاه پخش مي‌شود.
در اين بيانيه مي‌خوانيم: اما ايراني، تنها محدود به ساكنين ايران نيست و در هركجا باشد رشته‌ انس و الفت با ايران نگسسته و هنوز دل سپرده جايي است كه آسمانش براي او رنگي دگر دارد و چه زيباست اگر در اين ضيافت نور، تصوير و حركت، همه ايرانيان ميهمان كه نه، ميزبان جشني باشند كه فراروي مخاطبان حتي غير ايراني نيز دريچه‌اي از آن گشوده خواهد شد.
در اين بيانيه مي‌خوانيم: فراكسيون ايرانيان مقيم خارج از كشور هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي با در نظر گرفتن محورهاي زير به داوري فيلم ايراني بخش مسابقه بيست وششمين جشنواره فيلم فجر نشست:
1- رويكرد و توجه به هويت ديني و ملي ايرانيان مقيم خارج از كشور
2- مشاركت همه ايرانيان داخل و خارج در توسعه ملي
3- تجلي افتخار ايراني بودن
4- تسهيل و تعميق روابط با ايرانيان خارج از كشور
5- رويكرد به مهاجرت به عنوان فرصت، نه تهديد
6- نگاهي به نقش سفيرگونه ايرانيان خارج از كشور در حوزه‌هاي مختلف
در اين بيانيه مي‌خوانيم: اما متأسفانه شاهد نمايش فيلمي كه با رويكردهاي ياد شده به مسائل ايرانيان خارج از كشور بپردازد، نبود. با عدم حضور چنين فيلم‌هايي با مضامين ياد شده، اگرچه اثربرگزيده‌اي از سوي اين هيئت داوري در اين دوره از جشنواره نخواهد داشت، اما اميدواري و اشتياق خود را براي به‌تماشا نشستن آثاري ارزشمند و فاخر (كه از سهم ايرانيان خارج از كشور در توسعه ملي و نشر فرهنگ غني و ارزشمند ايراني و اسلامي، غافل نباشند) در دوره‌هاي آتي جشنواره و افتخار برگزيدن آثاري چند از سينماي ارزشمند ايران را اعلام مي‌دارد.
داوران: 1- سعيد ابوطالب ، 2- سيدهادي منبتي، 3- هادي كريمي، 4- علي احمدي‌نيا، 5- شهره لرستاني، 6- شيلا خداداد

هیچ نظری موجود نیست: