۱۳۸۶ اسفند ۵, یکشنبه

دولت نگاه مثبتي نسبت به ايرانيان خارج از كشور دارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
ورود هر ايراني خارج كشور به داخل ايران تضمين شده است مگر اين كه جرمي‌ مرتكب شده باشد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سيدعلي رياض ـ نماينده مردم تهران در مجلس ـ روز يك‌شنبه در كنفرانس مطبوعاتي فراكسيون پيگيري امور ايرانيان خارج از كشور ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين فراكسيون گفت: از سال 83 ما اين فراكسيون را به صحن علني مجلس پيشنهاد داديم و عده‌اي از همكاران ما را همراهي كردند.
وي با اشاره به اهداف كلي اين فراكسيون، پيگيري و حمايت از امور ايرانيان خارج از كشور مشاركت دادن آن‌ها در مسير توسعه نظام جمهوري اسلامي‌ و هم‌چنين پيگيري مسائل حقوقي و مشكلات آن‌ها را از جمله اهداف برشمرد و گفت: در همين راستا چند كارگروه تشكيل داديم كه هر كدام از اعضاي هيات رييسه مسووليت يك كارگروه را بر عهده گرفتند.
رييس فراكسيون پيگيري امور ايرانيان خارج از كشور ادامه داد: هم زمان با تشكيل اين فراكسيون شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور براي پيگيري جدي مسائل ايرانيان خارج از كشور تشكيل شد كه در اين شورا پيشنهاد داده شد كه يك نفر از اعضاي فراكسيون پيگيري امور ايرانيان خارج از كشور نيز حضور داشته باشند؛ بنابراين بنده به عنوان عضو شوراي عالي در اين جلسات شركت كردم تا بر فعاليت‌هاي آن شورا ناظر باشم.
رياض با بيان اين كه اولين كار در اين شورا عضو كردن بقيه اعضاي فراكسيون پيگيري امور ايرانيان خارج از كشور بود، گفت: هر كدام از اعضاي اين فراكسيون در كارگروه همسوي خود در شوراي عالي شروع به فعاليت دارند.
او با بيان اين كه كار فراكسيون حاميان ايرانيان خارج از كشور يكي از افتخارات مجلس هفتم است، اظهار كرد: اين فراكسيون در عمل و كلام و اقدامات پيگير امور مسائل ايرانيان خارج از كشور بوده است و به صورت كلي ثابت كرده است كه مجلس هفتم به شكلي پيگير مسائل آن‌هاست.
رييس فراكسيون پيگيري امور ايرانيان خارج از كشور هم‌چنين از نگاه مثبت رييسان قوه مقننه و قضاييه به اين فراكسيون خبر داد.
رياض با اشاره به سفر خود به پاريس و حضور در همايش ايرانيان مقيم اين شهر گفت: ما هم‌چنين نشست‌هايي در همايش‌هاي آلمان و تركيه داشتيم و نگاه‌هاي مثبتي را در اين نشست‌ها دريافت كرديم و مشخص شد كه برخي رسانه‌هاي بيگانه نگاه ديگري به اين موضوع داشتند.
وي با بيان اين كه بسياري از ايرانيان خارج از كشور همچنان هويت ديني خود را حفظ كرده‌اند و علاقمند به نظام و ايران هستند، افزود: اقتصاددانان و دانشمندان ما در خارج از كشور مانند سفراي ما در آن كشور‌ها هستند؛ ضمن آن كه ايرانيان خارج از كشور در تمام امور جايگاه ويژه‌اي دارند و اين موجب افتخار براي ما است.
نايب رييس كميسيون اصل 90 قانون اساسي مجلس با بيان اين كه بر اساس آماري كه اعلام شده نزديك به سه ميليون نفر ايراني در خارج از ايران به سر مي‌برند، گفت: اين افراد پتانسيل‌هاي خوبي هستند كه دلشان براي ايران مي‌تپد و ما هم دلمان براي آن‌ها مي‌تپد.
نماينده مردم تهران در مجلس ابراز كرد: بنده به عنوان عضو كميسيون اصل 90 قانون اساسي شكايتي را كه ايرانيان خارج از كشور براي ما فرستاده بودند پيگيري كرده و برخي از آن‌ها به نتيجه رسيده است.
رياض ادامه داد: به همان شكل كه ايرانيان داخل كشور مي‌توانند شكايات خود را براي ما بياورند تا ما پيگيري كنيم ايرانيان خارج ازكشور نيز مي‌توانند به ما شكاياتشان را ارائه كنند. در همين راستا ما ايميل‌هاي زيادي از آن‌ها دريافت كرده‌ايم.
او با تاكيد بر اين كه ما بايد به فكر ايرانيان خارج از كشور باشيم، گفت: ما زحمات دپلمات‌هاي خود را در خارج از كشور ارج مي‌نهيم اما اميدواريم در آينده سفارتخانه‌هاي ما و ديپلمات‌هاي ما همكاري بيش‌تري با ايرانيان خارج از كشور داشته باشند.
نايب رييس كميسيون اصل 90 قانون اساسي مجلس به شكايتي از كنسول‌گيري كانادا از سوي يكي از ايرانيان اشاره كرد و افزود: در كميسيون اصل 90 اين شكايت پيگيري شد و منتظر پاسخ آن از وزارت امور خارجه هستيم؛ اين در حالي است كه در صورتي كه لازم باشد براي به نتيجه رسيدن پرونده ما تيمي‌ را براي پيگيري موضوع حتي اگر شده با هزينه خودمان و نه با هزينه مجلس به كشور و يا خارج خواهيم فرستاد تا مشكلات ايرانيان خارج از كشور حل شود.
رياض به پيشنهاد كنسول افتخاري در خارج از كشور اشاره كرد و گفت: بنده اين پيشنهاد را در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور ارائه كرده‌ام كه البته از آن‌ها گله‌مند هستم زيرا در ابتدا با اين پيشنهاد مخالفت كردند؛ البته شنيده‌ام كه ديدشان نسبت به اين مساله تغيير كرده است.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه دولت دكتر محمود احمدي‌نژاد نگاه مثبتي نسبت به ايرانيان خارج از كشور دارد، گفت: با هماهنگي‌هايي كه صورت گرفته چندين شركت مربوط به ايرانيان خارج از كشور در كيش سرمايه‌گذاري كرده است و ما از هر گونه سرمايه‌گذاري و مشاركت اقتصادي در داخل كشور از كار‌هاي ايرانيان خارج از كشور حمايت مي‌كنيم.
وي با بيان اين كه برخي ايرانيان خارج از كشور حتي مي‌ترسند كه وارد كشور شوند زيرا به آن‌ها گفته شده كه در خود فرودگاه فهرست سياهي وجود دارد كه به محض حضورشان آن‌ها را دستگير خواهد كرد، اظهار كرد: اين‌ها خبرهاي منفي‌اي است كه از سوي بيگانگان به ايرانيان گفته مي‌شود؛ اما بنده مي‌گويم كه چنين چيزي وجود ندارد و من ورود هر ايراني را به داخل كشور تضمين مي‌كنم و مگر اين كه جرمي‌ مرتكب شده باشد؛ زيرا جرم داخل كشور و خارج از كشور ندارد اما آن‌ها به صورت غير قانوني از كشور خارج شده باشند براي برگشت تنها جريمه پرداخت خواهند كرد و مشكلي براي ورود و خروج‌شان نخواهد بود.
رياض در پايان به حضور نماينده‌اي از فراكسيون پيگيري امور ايرانيان خارج از كشور در جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: امسال فيلمي‌ با موضوع ايرانيان خارج از كشور نداشتيم اما بيانيه‌اي كه صادر كرديم حاكي از آن بود كه اميدوار باشيم در سال‌هاي آينده با چنين اهدافي فيلم ساخته شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشید
امیدوارم که ائتلاف ایرانیان خارج از کشور در راستای تحقق حمایت از ایرانیان خارج از ایران موفق باشد
وبلاگ ائتلاف حامیان ایرانیان خارج از کشور را در وبلاگم لینک کردم
به امید ایرانی آباد برای تمام ایرانیان
جمشید غضنفری امارات